Szeretettel köszöntelek a Debrecen Közösségi Oldala közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Debrecen Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Debrecen Közösségi Oldala közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Debrecen Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Debrecen Közösségi Oldala közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Debrecen Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Debrecen Közösségi Oldala közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Debrecen Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
11 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
Környezetkímélő közlekedés, határidők, utazás a 2-es vonalon. E témákról nyilatkozott Nagy Attila, a DKV vezérigazgatója.
Mint arról már többször beszámolt a Dehir.hu, eddig három új villamos érkezett meg Debrecenbe, s ezek már javában róják a típusengedélyhez szükséges kilométereket. S ahogy ismert, összesen tízezer kilométert kell megtenniük a villamosoknak ahhoz, hogy hivatalosan is üzembe lehessen helyezni őket.
Azontúl, hogy a spanyol járművek komoly technológiai erényekkel bírnak, nem mellékes az sem, milyen hatással vannak a környezetre. Debrecenben a köznyelveben csak sárga villamosoknak hívott járművek negyven év körüliek, a kék, KCSV villamosok pedig közel húsz évesek, így ráfér a járműparkra a vérfrissítés. Az elektromos hajtású tömegközlekedésről szólva Nagy Attila, a DKV vezérigazgató hangsúlyozta, alapvetően környezetbarát üzemeltetésről lehet beszélni, hiszen az elektromos energia jóval kevésbé szennyezi a levegőt, mint a belső égésű motorral rendelkező járművek. A spanyol villamosok is eleget tesznek majd a környezetvédelemmel kapcsolatos elvárásoknak, nyilatkozta Nagy Attila. S mint hozzátette, előnyük az is a kékhez képest, hogy nagyobb tömeg mozgatására alkalmasak.
- A szakmában sok a vita arról, mi a környezetkímélő, az elektromos vontatás azonban mindig jobb, mint bármelyik belső égésű motoros hajtás. Az elektromos energiát elő kell állítani, az igaz, s ennek azért vannak környezetterhelő hatásai, de sokkal tisztább, ha vízi, vagy szélerőművekben hoznak létre energiát. Debrecenre lebontva mindenképpen elmondható, hogy környezetbarátabb a villamosok közlekedtetése – nyilatkozta Nagy Attila.
A DKV vezetője elmondta, arra számítanak, hogy hamar megkedvelik majd az emberek a CAF-villamost. Nagy Attila hangsúlyozta, nagyon valószínű, hogy a 2-es villamosvonal által érintett buszjáratok – így például a 31-es és a 32-es buszok – létjogosultsága megszűnik, ami egy új helyzetet teremthet a debreceni tömegközlekedésben.
- Az áttervezéssel kapcsolatban már egy ideje folynak az egyeztetések, amik előrehaladott állapotban vannak. Ha eldől a járatok sorsa, fórumokon számolunk majd be az új helyzetről. Az már látható, hogy bizonyos helyeken sűríteni kell egyes buszjáratokat, de az új villamosok beállításával együtt várhatóan mintegy 15 járat kerülhet ki a rendszerből, ez környezetvédelmi szempontból is jelentős változást hozhat a város életében – mondta a vezérigazgató.
Ugyancsak a környezetbarát közlekedést erősíti az a tény, hogy a 2-es villamos vonalán több helyen – összesen két kilométer hosszan – zöldpályás szakaszok is lesznek, így például a Bethlen és a Honvéd utca közötti részen, valamint a Mikszáth Kálmán utcánál. Nagy Attila megjegyezte, ezek karbantartása sok munkát ad majd az üzemeltetőnek, hiszen a mostanihoz hasonló kánikulában rendszeresen kell locsolni és vágni a füvet.
Nagy Attila kiemelte, ha az ütemterv szerint halad a munka, december 20-ra elkészül a pálya, a tervek szerint akkorra már 12 darab új villamos lesz Debrecenben, ebből nyolc már le lesz vizsgáztatva. A komplett üzembe helyezés véghatárideje 2014. március 31., de a DKV azt szeretné, hogy a jövő év elejétől már utasokat szállíthassanak az új vonalon. Nagy Attila hozzátette, elképzelhető, hogy január és március között – nem teljes üzemben – csökkentett menetrenddel el lehet indítani a közlekedést.
A teljes beszélgetést az alábbi videóban megnézheti!
http://www.dehir.hu/debrecen/2-es-villamos-akar-mar-januarban-utazhatunk-az-uj-vonalon/2013/08/06/
|
|
Keczánné Macskó Piroska írta 1 hete itt:
Jó szórakozást a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Változások a debreceni közlekedésben
2-es villamos: a Salétrom utcai remízben már a síneket rögzítik
Már engedélyeztetik Debrecen új villamosait
Már engedélyeztetik Debrecen új villamosait